maanantaina, heinäkuuta 28, 2008

130 nuolta

Osuu :)Lämmin ilta. Kuusi koenuolta 70m ja sen jälkeen Arcling Kimmon kanssa. Kilpailu oli tällä kertaa tiukka, koska minäkin osuin kymppiin. Neljän kierroksen jälkeen Kimmo johti 3-0, minulla oli kymppejä myös mutta ei riittävän keskellä. Voitin kaksi seuraavaa ja tilanne 3-2 puolivälissä. 10 sarjan jälkeen oltiin tilanteessa 4-3, minulla oli siis vielä mahdollisuudet mutta Kimmo oli parempi ja voitti 6-3. Onneksi vaihdoin eilen plungeriin löysemmän jousen, olen ampunut jäykällä nuolella notkean nuolen säädöillä ja ihmetellyt, kun en osu. Tänään tuli useita 50 pisteen sarjoja ja niputkin olivat reilusti alle metrin. Olen ampunut koko ajan Beiterin 12mm jyvällä ja yrittänyt löytää sopivan sisuksen (insert) siihen. Eilen treenien lopuksi vaihdoin siihen timantin muotoisen insertin, koska olin jo kokeillut neljää eri vaihtoehtoa ja mikään ei tuntunut hyvältä. Timantti tuntui aika epätoivoiselta, mutta se onkin todella hyvä. Tähtääminen on paljon rennompaa ja helpompaa, ei tule väkisin yritettyä pitää jyvää keskellä taulua. Tänään ammuin koko päivän sillä ja tulen käyttämään sitä myös jatkossa. Täytyy vielä kokeilla miten se toimii lyhyemmiltä matkoilta. Huomenna en ammu, seuraavan kerran keskiviikkona.
Beiter 12mm jyvä

Ei kommentteja: