maanantaina, syyskuuta 07, 2009

kolme tuntia ammuntaa ja stressi

BeiterTöistä suoraan kentälle, lämmin ja tuulinen keli. Kuusi nuolta 60m ja sen jälkeen Arcling Kimmon kanssa. Kimmo hallitsi ottelua 100-0 ja meni heti 3-0 johtoon. Minä sain satunnaisia kymppejä, mutta ne eivät olleet riittävän keskellä. Yhdeksän kierroksen jälkeen Kimmo johti 6-1, mutta sen jälkeen ei tullut enää kymppejä ja minä sain säälipisteet. Hävisin 3-6. Sen jälkeen kuvaussessio 60m, otimme ammuntaa videolle. Sitten sovimme, että lopetamme vasta kun saamme molemmat samaan sarjaan vähintään 50 pistettä, matkana 60m. Eka sarja 47-47, toka sarja 44-50 ja sitten iski stressi, minun takiako ammumme vielä useita sarjoja. No ei onneksi, kolmas sarja 50-51. Emme kuitenkaan lopettaneet, vaan ammuimme 40m isoon tauluun paras viidestä (kuuden nuolen sarjoissa). Samalla kokeilimme pärjäisimmekö MM kisojen tuloksille, emme pärjänneet. Eka sarja 53-43, toka 54-54, uusinta 7-10, kolmas 53-50, neljäs 53-54 ja ratkaiseva viides sarja 53-52 minulle, voitin 3-2. Ammunta meni molemmilla puristamiseksi, purimme kilpaa ja emme osuneet mihinkään. Joten, kokeilimme saman 30m ja jälleen isoon tauluun. Panokseksi hampurilaisateria ja jokaisesta punaiselle ammutusta nuolesta yksi euro virkistyskassaan, eihän kukaan ammu 30m:stä 122cm tauluun punaiselle.... Ekan sarjan viisi nuolta ammuin hyvin, X,X,X,X,10 ja parin purun jälkeen ysi, 59 hyvä avaus. Kimmo avasi vähän huonommin ja ampui jopa yhden euron nuolen. Tokassa sarjassa minun ammunta hajosi totaalisesti, en osunut mihinkään ja veto meni hauikselle. Sitä se hurja kilpailu teettää, paineet kun ovat todella kovat näin tärkeissä kisoissa. Tokaan sarjaan kaksi euron nuolta ja huimat pisteet 54. Kimmo 57, yhdellä eurolla. Kolmas sarja sama tahti, pelkkää purkua ja hauis entistä kipeämpi, jälleen huima 54 ja yksi euro. Kimmo 58. Neljännessä sarjassa olimme molemmat surkeita, kummallakin kaksi euroa ja pisteet aivan mahtavat 54-55. Kimmo vei siis aterian 3-1, virkistyskassaan saimme 9 euroa! Tällä ammunnalla virkistyskassassa on viikossa sata euroa. Tuloksena seuraava, matka 20m ja 122cm taulu, niin voin pärjätä tauluammunnan MM kisojen tuloksille. Sen verran kovan luokan ampuja minä olen......

Kuvia tästä

1 kommentti:

Pappa kirjoitti...

Hmmm... jossain vaiheessa muistelen Timon sanoneen, että ei tykkää kun keilailussa asetetaan panoksia ja kisataan toisiaan vastaan ja nyt jo on panoksia asetamassa maineen ja kunnian vuoksi. No huh huh, ei ihme että puristaa, kun mahdollisuutena voitta BigMac ateria. Kokeile sitä mun ehdottamaa 2cl konjakkia ennen suoritusta. Tiedän tiedän, et juo konjakkia, mutta 2cl ei olekaan juomista vaan ota se teknisenä testinä, kuinka saat keskityttyä, kun konjakki tasoittaa sydämenlyönnit normaalille tasolle. Niin pappakin tekee, kun stressi purkaa päälle, minä toki otan 4cl konjakkeja ja tietty useamman kerrallaan, mutta en kylläkään harrasta sen jälkeen muuta, kuin mökillä hiljaisuudesta nauttien.