torstaina, lokakuuta 07, 2010

3D EM karsinta

Hienossa kelissä saatiin ampua, ammunta oli helppoa ja fiilis kisoissa aivan mahtava. Todella kivaa on FITAn 3D ammunta arvokisoissa. Itse kisasuoritus oli huono, vaikka ammuin tavoitetuloksen. Sain pisteitä kasaan 322, vaikka ammuin kaksi pummia ja hukkasin yhden nuolen. Ekat 10 rastia johdin omaa ryhmääni ja olin tulosvauhdissa, joka oikeuttaisi n. 20 sijaan. 11. rastilla tuli kisan eka kunnon arviointivirhe ja ammuin reilusti yli hirvestä, sen jälkeen oli vaikea luottaa omiin arviointeihin. Loppu meni kuitenkin ihan hyvin ja sain ekan 20 rastin tulokseksi 168, jolla olin toiseksi viimeinen. Toiset 20 rastia ammuttiin todella vaativalla ja hienolla radalla, olin ihan pihalla arviointien kanssa heti alusta lähtien ja en osunut koko kierroksella kunnolla. Vikalle rastille tultiin tilanteessa, että en ollut ampunut yhtään ohi. Vika rasti oli kettu, olin varma matkasta ja ammuin hyvällä suorituksella ketun ali. Vika rasti siis pummi ja se ottaa isosti pattiin. Ammuin toiset 20 rastia kisan jumboryhmässä ja olin ryhmän huonoin, sijoitus siis Euroopan huonoin 3D talja-ampuja. Ammuin jälkipään ampujista eniten 11 ja 10 osumia, mutta kun muut osumat olivat aivan jossain muualla, ei tullut tulosta. Paljon tuli oppia ja ensi vuonna olen valmiimpi ampumaan isompia pisteitä. Scope täytyy uusia, koska nykyisellä scopella en saa riittävän tarkkaa kuvaa eläimestä ja joudun arvaamaan mihin tähtään, koska en näe kunnolla eläintä. Nuolet kevyemmiksi ja pari paunaa lisää jouseen, niillä mennään. Vielä en tiedä mikä jousi tai mitkä nuolet.
Kuvia netissä, ammuntakuvia ei ole koska näissä kisoissa ei ampujilla saa olla kameraa mukaana. Huomisesta alkaen alkaa tulemaan ammuntakuvaa, kun menen fiilistelemään kisapaikalle ja katsomaan, kuinka 3D:tä kuuluu ampua. Ja vika tulos jatkoon oli 382 eli ei mennyt paljon metsään omaa veikkaus.
Ja lopuksi vielä, FITA 3D on oikeasti todella siistiä hommaa.

1 kommentti:

Pappa kirjoitti...

Hienoa Timo. Nyt oli mukava lukea oikeata asennetta kirjoituksestasi:"Paljon tuli oppia ja ensi vuonna olen valmiimpi ampumaan isompia pisteitä."