sunnuntaina, kesäkuuta 12, 2011

ei vaan lähde

Puolilta päivin kentälle. Aluksi pari sarjaa 5m taustaan ja sen jälkeen 80 yardia muutama sarja. 80 yard (73m) on vaikea matka ampua, koska tähtäimen säätö ei riitä sille matkalle. Pitäisi ottaa tähtäintä sisäänpäin, siihen en lähde. Ensi viikonlopun SM:ssä siltä matkalta ammutaan kaksi nuolta, sen takia en ala tähtäintä siirtelemään sisäänpäin. Ammun matkan tähtäämällä taulun yli, se ei ole helppoa jyvättömällä tähtäimellä, tähtäys pitää suorittaa renkaan alareunalla. Hyvä suoritus ja nuoli osuu tauluun, se riittää. Siirryimme seuraavaksi 70m ja ammuttiin Kimmon kanssa paras paras 10 sarjasta ottelun, neljän nuolen sarjoissa IFAA 65cm tauluun. Voitin ekan, Kimmo tokan, vein kolme seuraava, johdin 4-1. Kimmolle kaksi seuraavaa, 4-3. Kahdeksas minulle ja johto 5-3. Kimmolle seuraava, 5-4. Vikassa sarjassa minulla oli saumat viedä ottelu, vika nuoli neloseen olisi riittänyt tasapeliin ja minun voittoon, mutta kun ei niin ei. Kolmonen kello neljä, melkein taulusta ohi. Tilanne 5-5 ja uusintaan. Uusinnassa ammuttiin kahdeksan nuolta, joista neljä parasta laskettiin. Uusinta ei ollut kaunista katsottavaa, sain ekan nuolen viitoseen ja loput ympäri nelosta. Kimmo ei saanut yhtään viitosta, joten minulle uusinnan voitto. 16 nuolta ammuttiin ja niistä yksi osui keskelle. Koko kisan ajan olin aivan jumissa, en saanut kuin yhden hyvän suorituksen, muuten oli erittäin jäykkiä ja huonoja laukauksia. Päivän lopuksi ammuttiin 10m IFAA tiputauluun, ykkösestä - kuutoseen kisa. Kumpi pääsi nopeammin kuutoseen. Se oli yllättävän vaikeaa jyvättömällä tähtäimellä, eka kisa minulla meni 14 nuolta. Toka kisassa selvisin jo kahdeksalla nuolella, se on nyt kisaennätys. Katsotaan, jos kokeillaan joskus uudelleen. Tuossakin kisassa erittäin jäykkää ammuntaa, ei vaan lähde. Ainoa positiivinen asia on, että leukatuen ansiosta ei leuka vuoda enää verta.

Ei kommentteja: