lauantaina, toukokuuta 04, 2013

maasto Riihimäki

Hieno aurinkoinen ja melkein lämmin päivä. Jousi kasaan ja lämmittelypaikalle. Fiilis putosi nollaan, kun näin ryhmäjaon. 10 tähtäinmiestä oli laitettu hienosti kahteen neljän hengen ja yhteen kahden hengen ryhmään, minun tuurilla tietenkin jouduin tuohon kahden hengen ryhmään. Kaveriksi saimme kaksi junnua, joista toinen oli ensimmäistä kertaa maastossa ja isä kiersi mukana. Minä menin ampumaan kisaa ja sain ryhmäjaon, joka ei sitä mahdollisuutta minulle antanut. Arvattavilla matkoilla on paljon apua, jos ei tarvitse olla aloittavassa parissa. Meitä oli kaksi aikuista, joten me aloitimme koko ajan ja en siis saanut kertaakaan mahdollisuutta katsoa miten mäki vaikuttaa, mihin nuolet osuvat. Tästä olisi muutamalla rastilla ollut apua. Ryhmä oli hyvä ja oli kiva kiertää porukassa, mutta kilpailusta ei ollut tietoakaan. Ammuin siis pelkästään itseäni ja omaa ennätystä vastaan. Rata oli hyvä ja ei hirveän vaikea. Yhden pahan arviointivirheen tein, ammuin nuolen yli taulun. Kuutoseen en osunut ja viitosiakin tuli liian vähän, nelosia eniten. Kuusi rastia ennen loppua olin 300 vauhdissa, mutta sitten tuli mukamas kolme vaikeaa rastia peräkkäin, 50m, 20m tipu ja 55m, näistä rasteista yhteensä vain 26 pistettä ja alkoi oma ennätyskin tehdä tiukkaa,tuossa vaiheessa ei paljon naurattanut. Onneksi sain vähän parempaa ammuntaa kolmelle vikalle rastille ja oma ennätys, vuodelta 2005, parani 8 pisteellä. Pisteitä kasaan 293 ja sillä kisassa neljäs sija. Olen tyytyväinen tulokseen, koska se ylittää myös maasto EM B-rajan. Pettynyt olen siihen, että en saanut ampua kilpailua ja nähdä olisivatko pisteet olleet huonommat vai kenties paremmat. Maanantaina ammuskellaan lisää.

Ei kommentteja: