lauantaina, syyskuuta 10, 2011

hieno ilma ja hyvin osui tähtäinjousella

Vika nuoli keskellä!
Mittarissa 14 astetta, kun lähdin kentälle. Jousta kasatessa alkoi aurinko paistamaan ja ilma lämmetä, erittäin hienossa ja lämpimässä ilmassa saatiin ampua. Kuusi nuolta taustaan ja kuusi nuolta tauluun 50m, sen jälkeen tuplakisa käyntiin Jonnan ja Kimmon kanssa. 72 nuolen tulos ja Arcling samaan aikaan, matka 50m ja FITA 80cm maastotaulu. Laitoin omaksi tulostavoitteeksi 288, sanoin kyllä ääneen, että 300 on realistinen tavoite. Kimmo vei tuloskisaa kahdeksan sarjaa, sen jälkeen minä menin johtoon pisteellä ja ennen viimeistä sarjaa johdin kolmella pisteellä. Arcling oli tiukka koko ajan, johdin pisteellä Kimmoa ennen viimeistä sarjaa. Vikassa sarjassa oli siis kahden kisan voitosta kyse. Kimmo sai ammuttua sarjan loppuun nopeammin ja ennen omaa viimeistä nuolta totesin, että Kimmo taisi voittaa koska oli osunut erittäin hyvin tai ehkä minulla on mahdollisuus, jos ammun kuutosen. Muutaman purun jälkeen, sain suhteellisen hyvän suorituksen aikaiseksi ja nuoli osui keskelle kuutosta, se varmisti Arclingin voiton. Vielä ei ollut tiedossa kumpi voitti 72 nuolen kisan. Taululla laskettiin tuloksia, minulla 26 ja Kimmolla 28 eli pisteen voitto minulle. Minun pisteet 309, Kimmo 308 ja Jonna 284. Arcling pisteet minulla 5.5, Kimmo 3.5 ja Jonna 1. Osuin koko ajan hyvin ja sarjat olivat hyvin tasaisia, huonoin sarja oli 25 ja paras aikaisemmin mainittu 29. Yksi erittäin huono tuli ammuttua ja se osui ykköseen klo viisi. Parhaan kuuden nuolen sarjan ampui Jonna, joka ampui ainoana 30 pisteen sarjan. Mainittakoon vielä, että olin ainoa joka ei ampunut yhtään nuolta ohi. Ensi viikolla ammuskellaan lisää tähtäinjousella, jos ei sada.

Muutama kuva.

Ei kommentteja: