sunnuntaina, toukokuuta 19, 2013

FFAA Eläin SM Talosaari

Kolmas FFAA SM-kulta 2013
Sain kasattua itseni eilisen surkean kisan jälkeen ja menin ampumaan eläin SM kisat. Ennen kisaa lämmittelin neljä sarjaa ja ammunta tuntui hyvältä. Kisassa ammunta toimi hyvin koko ajan, vain yksi huonohko suoritus ja silläkin nuoli osui keskelle. Kisa oli erittäin tasainen ja tiukka. Juhana, Kimmo ja minä olimme muutaman pisteen sisällä alusta lähtien. Juhana johti pitkään kisaa, mutta teki pahan virheen yhdellä rastilla. Hän laittoi tähtäimen 10m pieleen ja ampui ekan nuolen taulun yli, sillä sain hänet kiinni. Kimmo epäonnistui puolivälin jälkeen pahasti yhdellä rastilla ja putosi sillä voittokamppailusta. Olimme Juhanan kanssa vuoroon johdossa ja välillä tasoissa. Ennen viimeistä rastia tasoissa, minä ammuin ensin ja osuin sydämeen. Juhanan piti myös ampua sydänosuma ja sen hän teki. Näin kisamme jatkui uusinnalla, eka uusintarastilla molemmille sydänosumat, toka rastilla jälleen molemmille sydänosumat. Kolmas rasti, Juhana ampui ensin ja vähän yli sydämen. Minun piti ampua sydänosuma voittaakseni ja onnistuin siinä, vaikka vähän oli puristusta suorituksessa. Päivän tuloksella sivusin omaa ennätystäni ja olen siihen tyytyväinen koska rata oli erittäin hyvä ja haastavampi, jossa olen ampunut ennätykseni ekan kerran. Maastoammunta on selvästi minun juttu, koska siellä en hermoile samalla tavalla kuin taulukisoissa. Ilma oli tänään erittäin hieno koko päivän, säätiedotuksen lupaamaa ukkosta ja sadetta ei onneksi tullut.

Ei kommentteja: