sunnuntaina, syyskuuta 15, 2013

FFAA Bowhunting 3D SM

Sääennuste lupasi pilvistä ilmaa ja se toteutui, muutaman kerran aurinko näyttäytyi. Ammuin harjoituskentällä kaksi kuuden nuolen sarjaa, ammunta tuntui hyvältä. Ekalla rastilla oli vähän jännitystä ja se tuntui ammunnassa, silti osuin keskelle ja sain täydet pisteet. Sen jälkeen meni kahdeksan rastia, ennen kuin sain seuraavan kerran täydet ja onnistuin siinä matkalla ampumaan kaksi kertaa ohi eläimestä ja sain nolla pistettä. Kilpailu oli tiukkaa 10 rastia, siinä vaiheessa olin neljä pistettä johtavaa perässä. Tuon jälkeen aloin kasvattamaan ero ja olin ylivoimaisessa johdossa, kun oli kuusi rastia ampumatta. Kolme rastia lisää ja olin jo voittanut kilpailun, koska kakkosena oleva ei voinut enää saada minua kiinni. Voitin lopulta 74 pisteellä, olen tyytyväinen pisteisiin, koska olisin niillä ollut kolmas taljaluokassa. Yksi nuoli meni rikki, mutta ei ohiammuttuna. Se osui kauriin jalkaan ja jalan sisässä olevaan rautatankoon, joka pitää eläimen pystyssä. Vaikka olin ylivoimaisessa johdossa, silti kisan lopussa en saanut enää rentoa suoritusta ja jouduin muutaman kerran purkamaan, onneksi osuin silti hyvin kisan lopussa ja vikalta rastilta otin täydet 20. Hieno päätös kisalle. Porvoolaiset olivat tehneet erittäin hyvän ja haastavan radan. 3D ammunta on hieno kisamuoto, varsinkin yhden nuolen kisana. Jos et osu eläimeen, et saa ampua toista nuolta ja rastilta nolla pistettä. Nyt ei ole enää kuin Tapanilan Erän ulkokauden päätöskisa jäljellä, sen jälkeen seuraavat kisat ammutaan hallissa. Ensi kesää odotellessa.
2013 mitalit. 5 x SM kulta ja
1x IFAA EM Pronssi

Ei kommentteja: