lauantaina, heinäkuuta 26, 2014

3D SM

SJAL:n historian ensimmäiset 3D SM kilpailut ja loistavassa säässä ammuttiin. Alkukilpailu 24 rastia (3D eläinkuvaa), jokaisella rastilla ammuttiin kaksi nuolta. Pistelasku 11,10,8 ja 5. Molemmista nuolista saa pisteet. Kaikki finaalit ammuttiin yhdellä nuolella, samalla pistelaskulla. Alkukilpailu kahdella nuolella ei kerro totuutta, koska toisella nuolella pystyy paikkaamaan epäonnistuneen ekan nuolen. Oma tavoitteeni onnistui, ammuin kisan purkamatta, ilman yhtään surkeaa suoritusta. Alkukisan jälkeen olin toinen, hävisin voittajalle 25 pistettä. Semifinaalissa, 4 rastia, kohtasin alkukisan kolmosen, jännitin yllättävän paljon ja se teki ampumisesta hankalaa. Silti osuin hyvin ja kolmannella rastilla olin jo voittanut ottelun, neljännellä rastilla tähtäsin keskelle eläintä ja hain vain hyvää suoritusta. Finaaliin tuli vastaan, hieman yllättäen alkukilpailun nelonen. Kolme ensimmäistä rastia ammuimme tasan ja ratkaisu jäi viimeiselle rastille. Annoin vastustajan ampua ensin, (ammunta-aika 1 minuutti), otin siis pienoisen riskin. Onneksi riski kannatti, vastustaja ampui yli eläimestä ja minulle riitti osuma. Olin varma, että matka-arviointini oli kohdallaan ja hain vain osumaa eläimeen. Vähän oli ylimääräistä tärinää ja sain suhteellisen hyvä suorituksen ja nuoli osui eläimeen, 8 pistettä ja olin voittanut SM-kultaa. Nämä olivat ensimmäiset tähtäinjousella voittamani ottelut, olen yleensä aina hävinnyt ensimmäisen ottelun ja pudonnut pelistä. Nyt ei niin käynyt, olen harvinaisen tyytyväinen omaan ammuntaani. Huomenna ammuskellaan lisää.

Ei kommentteja: