sunnuntaina, syyskuuta 21, 2014

Bowhunting 3D SM Porvoo

Aamulla Porvooseen, Ramseksen uudelle maastoradalle. Lämmittelyssä ammuin kaksi sarjaa ja ammunta oli aika hyvää. Kisa lähti vaikeasti käyntiin, en saanut ekalla nuolella sydänosumia millään ja heti tokalla rastilla arvioin matkan pahasti pieleen ja ammuin ekan nuolen yli eläimestä, tokalla nuolella osuin sydämeen. Viidennellä rastilla sama juttu, eka nuoli yli ja nuoli jäi metsään, ei löytynyt. Jälleen tokalla sydämeen. Tässä vaiheessa olin jäänyt kärjestä jo kymmenen pistettä, huonolta näytti siis. Seitsemännellä rastilla sain ekan kerran ekalla sydänosuman ja sen jälkeen niitä alkoi tulla ihan mukavasti, olin jälleen kisassa mukana. Johdin kisaa yhdessä vaiheessa jo kuudella pisteellä, mutta seitsemän peräkkäistä lihasosumaa tasoitti tilanteen. Kaksi rastia ennen loppua, olin kärjessä tasatuloksella Porvoon Ramseksen Jarin kanssa. Toka vika rasti oli karhu ja kivasti laitettu pitkään "kongiin". Olin pahasti pihalla matkan kanssa, jotain piti arvata matkaksi ja suhteellisen hyvällä suorituksella nuoli osui sydämeen eli arviointi osui kohdalleen, Jari ampui lihakseen ja johdin kahdella pisteellä ennen vikaa rastia. Vika rasti oli suhteellisen lyhyt matka loivaan alamäkeen, iso lintu metso ja sydämeen ekalla varmistaisi voiton. Olin aloitusvuorossa ja yhden purun jälkeen sain kuin sainkin nuolen keskelle ja varmistin voiton. Jari ampui lihakseen ja ero oli lopulta neljä pistettä minun hyväksi. Vaikka Porvoon radalla ei ole pahemmin korkeuseroja, olivat he tehneet haastavan radan. Olin monella rastilla aivan pihalla matka-arvioinnin kanssa ja sellaisen pitää radan ollakin. Nyt on ulkokausi ohi, vuoden saldo jälleen surkean alun jälkeen ihan hyvä. SM-mitaleita kuusi, joista SJAL:n puolelta kulta ja pronssi ja FFAA:n puolelta kulta, 2 hopeaa ja pronssi, sekä maasto MM kisoista kaksi omaa ennätystä. Nyt sitten mietitään miten selvitään talvesta ja inhottavasta hallikaudesta.

Ei kommentteja: