sunnuntaina, maaliskuuta 01, 2015

120 nuolen SM Riihimäki

Toinen kisapäivä Riihimäellä, 120 nuolen SM ja tähtäinjousella. Rankkaa päivää odotin ja sellainen tuli. Lämmittelyammunnat menivät ihan hyvin, sain merkin kohdalleen ja suoritukset tuntuivat lähes hyviltä. Kisa lähti nihkeästi liikkeelle, olin toisena ekasta sarjasta lähtien. Viittä viitosta ei tullut millään ja 60 nuolen jälkeen olin toisena, kuusi pinnaa kärjestä ja kisan kolmas oli minua neljä pinnaa perässä. Toinen 60 nuolta kulki hieman paremmin, mutta niin ampuivat muutkin paremmin. En saanut ykköstä kiinni ja kisan kolmonen otti minua pinnan kiinni. Tähtäykset venyivät ja purin koko ajan enemmän, väkisin yrittämiseksi meni ammunta. Oli pakko keksiä jotain ja päätin, että tähtäin keskelle ja rennostiväkisin läpi. Kuusi viimeistä sarjaa tuo muutos toimi hyvin, vaikka purin muutaman kerran. 18. sarja kaikki keskelle ja 19. kaikki keskelle. Toka sija alkoi varmistua ja otin myös ykköstä kaksi pinnaa kiinni, olin siis neljä perässä. Viimeiseen sarjaan tilanteesta ykkönen neljä edellä ja kolmonen kolme perässä. Kaksi ekaa nuolta lähti suhteellisen hyvin ja ne osuivat keskelle. Sitten alkoi purkaminen, kaksi seuraavaa keskelle ja vikalla tarvittiin kakkonen ja toka sija olisi varma. Purin kaksi kertaa ja väkisin piti ampua vika nuoli, osui neloseen ja sehän riitti tokaksi. Vikalla sarjalla sain pinnan kiinni kärkeä ja hävisin kolmella pinnalla. Kolmonen hävisi lopulta viisi pinnaa. Toinen 60 nuolta oli oma enkka 285 ja siihen olen tyytyväinen, paransinhan kymmenen vuotta vanhaa enkkaa.

Ei kommentteja: