keskiviikkona, joulukuuta 21, 2011

pudotuskisan voitto

Olimme Kimmo kanssa sopineet, että ammumme seuran perinteisen pudotuskisan vasurilla ja seuran jousilla. Ennen pudotuskisaa 60 nuolen Arcling 18m ja 60cm tauluun, pisteen sai keltaisesta. Kimmo voitti ekan sarjan, sen jälkeen ottelu meni minun hallinnassa. 30 nuolen jälkeen johdin 6-1. Muutimme sääntöjä niin, että minun pitää osua kymppiin, jotta saisin pisteen. Toiset 30 nuolta voitin 4-1 ja koko ottelun 10-2. Pudotuskisassa matka 25m, 60cm taulu ja pariton tulos tavoitteena. Oli erittäin vaikea nähdä mihin nuoli osui, koska se oli aina miten sattuu asennossa taulussa. Lähes joka kerta ammuin kolme nuolta ja luotin tuuriin. Kaksi kertaa ammuin yhden nuolen, niissä näin varmasti mihin nuoli osui. Jotenkin vain kävi mieletön tuuri ja aina vaan pysyin mukana kisassa. Lopulta kisassa oli enää mukana vain minä ja isäni. Neljä kertaa ammuimme kahdestaan ja lopulta ratkaisin kisan voiton, aivan mielettömän hyvällä tuurilla. Eka nuoli ohi, toka ykkösen ja kakkosen rajalle ja kolmas nuoli kasiin. Taululla todettiin, että minulla on ykkönen ja kasi, isälläni kasi ja minulle voitto. Tämä oli kisan historian ensimmäinen voitto minulle ja ammuin vasurilla seuran jousella. Joskus käy tuuri minullakin. Mielettömän hyvä meininki oli kisassa, 22 ampujaa mukana ja ensimmäisen kerran kisa kesti yli kaksi tuntia.

Päivän kuvat tästä.

Ei kommentteja: